Go to Top
  • Ingen produkter i kurven.

Selous & Mafia Island

kr. 32.900,00

Rejse i Tanzania med 4 overnatninger i Selous Nationalpark og 6 overnatninger på Mafia Island.

Product Description

Selous Vildreservat er et kæmpemæssigt område med relativt få besøgende. Den uberørte natur og det livgivende vand fra Rufiji floden giver ideelle betingelser for et fantastisk dyreliv. Vi kører på safari, sejler på floden og prøver måske også en safari til fods. Efter dagene på safari fortsættes rejsen til Mafia Island – endnu et uspoleret paradis. Her bruges dagene på afslapning i solen, snorkling og udforskning af de mindre øer.

Uspoleret natur, eminent dyreliv og afslapning

Dag 1 Afrejse
Afrejse fra Danmark.

Dag 2, 3, 4 & 5 Selous
Ankomst til Dar Es Salaam. Fly direkte til Selous Nationalpark. Indkvartering på Rufiji River Camp, en mindre teltcamp med udsigt til floden. Mindre end et døgn efter vi har forladt Danmark, sidder vi i et åbent safarikøretøj og på vej ud på oplevelse. Den første eftermiddag kører vi langs en gren af Rufiji floden. Her er bevoksningen tæt, og lidt overraskende kan vi komme ret tæt på, før vi får øje på områdets mange giraffer. De følgende dage kører vi safari morgen og eftermiddag – eller måske en hel dag, så vi kan udforske områder lidt længere væk fra campen. Sejlturen på floden foregår enten tidlig morgen eller om eftermiddagen, og her oplever vi det utrolige fugleliv, et væld af flodheste og krokodiller – og ikke mindst de mange dyr der kommer ned til flodbredden for at drikke.

Dag 6, 7, 8, 9, 10 & 11 Mafia Island
Efter de oplevelsesrige dage på safari, fortsætter turen mod kysten og Mafia Island. Her er det muligt at fortsætte de oplevelsesrige dage – eller man kan vælge at bruge dagene på afslapning i skønne omgivelser. Både dykning og snorkling er fantastisk her, og kommer man i sæsonen (oktober – februar) er det endda muligt at snorkle med den majestætiske hvalhaj. Besøg én af de mindre øer, hvor beboerne stadig lever uden rindende vand og elektricitet. Eller få en rundtur i én af byerne på Mafia Island, og oplev hvordan lokalbefolkningen lever og arbejder. Uanset hvordan dagene tilbringes, så bor man godt på Butiama Beach. Nyd det fantastiske køkken, som består af retter tilberedt af de lokalt fangede fisk og skaldyr.

Dag 12 Hjemrejse
Fra Mafia Island er der kun en halv times flyvning til Dar Es Salaam, hvorfra vi flyver retur til Danmark.

Dag 13 Ankomst til Danmark

Du kunne også være interesseret i…